Telefoon vragen?

Vragen over mobiele telefoons? Meld het ons! Via een mailtje naar: telefoonnieuws@gmail.com

Zelf schrijven voor TelefoonNieuws?

Wil jij ook schrijven voor TelefoonNieuws?
Wij zoeken per direct mensen die geïnteresseerd zijn in het schrijven van nieuwsberichten.

vrijdag 12 maart 2010

Nederlandse mobiele telefonie markt groeit

sony-ericsson-w995-1

De mobiele markt in Nederland groeit. In 2009 was er tegenover het jaar 2008 een stijging te zien van 0,9% aan omzet, tot 6,5 miljard euro. Toch viel dit tegen want in vergelijking tot het jaar 2007-2008 was er een stijging te zien van 2,7%, de operators merken zeker dat er in 2009 nog consumenten last hadden van de economische crisis. Er zijn in Nederland nu ongeveer 20,3 miljoen mobiele aansluitingen.

Uit gegevens van Telecompaper heeft KPN iets meer dan 50,0% van de mobiele telefonie markt in handen, daarbij kreeg KPN (samen met provider Hi en Telfort onder andere) een groei te zien van 2,0%. Telecomprovider Vodafone heeft 25,0% van de mobiele telefonie markt in zijn greep en steeg daarmee in de periode 2008-2009 met 2,6%. Dan blijft in Nederland als enigste T-Mobile nog over en die laat een dalende lijn zien. T-Mobile zag het aandeel van de mobiele telefonie markt in Nederland dalen met 2,9% en heeft nu 24,0% aandeel in Nederland.

De daling van T-Mobile is grotendeels te danken aan de afronding van de combinatie met Orange, wat T-Mobile een tijd geleden heeft overgenomen. Ongeveer een miljoen mobiele aansluitingen die nu inactief zijn, zijn door T-Mobile uit de lucht gehaald. Die miljoen aansluitingen die nu zijn afgesloten betreffen prepaid aansluitingen van voormalig provider Orange, wat voorheen nog als Dutchtone door het leven ging.

TelefoonNieuws verwacht wel dat T-Mobile in 2010 een betere prestatie laat zien, mede door de nieuwe vorm van de abonnementen. T-Mobile heeft namelijk haar abonnementen veranderd en heeft nu enkel nog het iPhone en het Relax abonnement. Ook is Ben, een provider van T-Mobile, goed bezig met haar goedkope prijzen.