Telefoon vragen?

Vragen over mobiele telefoons? Meld het ons! Via een mailtje naar: telefoonnieuws@gmail.com

Zelf schrijven voor TelefoonNieuws?

Wil jij ook schrijven voor TelefoonNieuws?
Wij zoeken per direct mensen die geïnteresseerd zijn in het schrijven van nieuwsberichten.

vrijdag 26 maart 2010

Telecomprovider Tringg niet zo rooskleurig als gedacht

newsimage_1259865220814 De Consumentenbond heeft onderzoek gedaan naar de nieuwe telecomprovider Tringg waarbij het mogelijk zou moeten zijn om heel goedkoop te kunnen bellen en te internetten met de mobiele telefoon.
Het blijkt namelijk helemaal niet zo leuk te zijn als je zou verwachten bij Tringg. En kom je zo nu en dan in het buitenland? Dan kan je Tringg beter helemaal niet nemen, want je wordt opgezadeld met hoge kosten.
Onbeperkt internetten is er ook niet bij, want als je je datalimiet van 1 GB hebt bereikt dan grijpt Tringg hard in en volgens de Consumentenbond begint gelijk je nieuwe betaal periode.
Enkele citaten uit het onderzoek van de Consumentenbond:

Wat gebeurt er als je je bel-, sms- of datalimiet overschreidt? De dienstverlening wordt dan direct opgeschort en Tringg neemt contact op met de gebruiker. Deze krijgt de keuze voorgelegd: bij betalen of de nieuwe periode (van 1 maand) af te wachten (dus geen extra kosten in dat geval).

Tringg claimt dat een minuut bellen ook echt 60 seconden bellen is. Dus 3 gesprekken van 20 seconden kost één unit. Veel providers hanteren onvoordelige afrondingsregels, starttarieven, et cetera. Bij zulke providers heb je dan in ons voorbeeld 3 minuten ‘verbeld’.


Het gehele onderzoek van de Consumentenbond is hier terug te lezen.